BaByBrand #2019 – Durable
Jury Fashion #2019
- Arnaud MontebourgBleu Blanc Ruche
Who/ Ancien Ministre de l’Économie et du Redressement Productif, Fondateur de la jeune marque de miels de repeuplement
Former Minister of the Economy and Productive Recovery, Founder of the young brand of honeys for repopulation
What/ Offre ses conseils entrepreneuriaux, ainsi qu’un Coffret de 3 Miels Bleu Blanc Ruche
Offers his entrepreneurial advice & the 3 Honey Bleu Blanc Ruche Box
Why BabyBrand/ Il faut soutenir la nouvelles génération d’entrepreneurs et leurs marques éco-responsables
We must support the new generation of entrepreneurs and their eco-responsible brands
- ora ïtoDesigner
Who/ Né en 1977, Designer et Artiste iconoclaste, Fondateur de ora ïto Mobility. Il est le designer du Trophée BabyBrand
Born in 1977, Designer and Artist iconoclastic, Founder of Ora ïto Mobility. He is the designer of the Trophy BabyBrand
- Ingrid Brochard & Emmanuelle BrizayPanoply
Who/ Co-Fondatrices de Panoply. Own your style not your clothes ! Service de locations de vêtements de Créateurs en abonnement ou à l’unité
Co-Founders of Panoply. Own your style not your clothes! An online fashion rental service
What/ Offrent du temps, de la visibilité sur leurs réseaux sociaux ; mais également un « abonnement illimité »* à Panoply grâce auquel la marque Lauréate pourra porter pour une valeur de 40.000 € de vêtements de Créateurs pendant 6 mois (*) Abonnement 229 € x 6 mois / 5 pièces par mois
Offer time, visibility on their social networks; but also an "unlimited subscription" * to Panoply thanks to whom the Winner brand will be able to wear Designer clothes, for a value of 40.000 €, during 6 months (*) Subscription 229 € x 6 months / 5 pieces per month
Why BabyBrand/ Pour une mode plus responsable, nous proposons une nouvelle façon de consommer la mode
Offering women a resolutely new way to experience and enjoy fashion, wear Designers Collections while being economically reasonable and environmentally sustainable
- Valentine GauthierValentine Gauthier
Who/ Présidente Fondatrice et Créatrice de la marque VALENTINE GAUTHIER, marque de prêt-à-porter féminin haut de gamme
Founding President and Creator of the VALENTINE GAUTHIER’s brand, a high-end women's ready-to-wear brand
What/ Un vestiaire à la fois raffiné, boyish et inspiré du workwear pour un style affirmé. Chaque pièce est élaborée dans une démarche de confort avec style et conscience. Une silhouette aboutie par des mocassins et boots iconiques en cuir à tannage végétal confectionnés dans l'atelier de son compagnon, artisan bottier depuis 4 générations
A wardrobe that is refined, boyish and inspired by workwear wardrobe for an assertive style. Each piece is elaborated in a comfort approach with style and conscience. A completed silhouette by vegetable-tanning leather moccasins and boots made in the workshop of his companion, a bootmaker for 4 generations
Why BabyBrand/ Valentine Gauthier a depuis ses débuts apporté une attention toute particulière aux choix des fournitures et matières naturelles, écologiques et ou recyclées, ainsi qu’à l’éthique de la fabrication. Chacune des pièces du vestiaire est fabriquée en petites séries afin de limiter le sur-stockage. Les tissus restant de ses propres collections ainsi que ceux d’autres maisons sont réutilisés en prêt-à-porter ou transformés au sein de l’atelier parisien
Since its inception, Valentine Gauthier has paid particular attention to the choice of natural, ecological and or recycled supplies and fabrics, as well as to manufacturing ethics. Each part of the cloakroom is manufactured in small series in order to limit over-stocking. The remaining fabrics from her own collections as well as those of other houses are reused in ready-to-wear or transformed in the Parisian workshop
- Claire MougenotLuz Collections
Who/ Fondatrice de la 1ère marque lifestyle eco-friendly, Luz Collections
Founder of Luz Collections, lifestyle eco-friendly brand
What/ Six heures de conseil pour une valeur de 2000 € H.T
Six hours of advice for a value of 2000 €, ex-VAT
Why BabyBrand/ Luz est engagée depuis 2013 dans la démarche éco-responsable et souhaite accompagner les marques désireuses de suivre cette voie. Il faut encourager les jeunes marques à poursuivre la transition écologique du secteur textile
Luz is a brand committed to respecting people and the environment. Our products are made from NATURAL AND ORGANIC or RECYCLED materials that have been sourced according to FAIR-TRADE AND SUSTAINABLE standards. We are willing to help the young new brand in this environmental awareness
- Maxime Mussard – Louis Felix de Fenoyl & Yoann CorbinTwins for Peace
Who/ Twins for Peace, marque de baskets française responsable et solidaire, représentée par Maxime Mussard et Louis Felix de Fenoyl (co-Fondateurs) et Yoann Corbin. Création de baskets casual, simples et élégantes, pour lesquelles chaque paire vendue, nous offrons une paire a un enfant dans le besoin « Be COOL Be GOOD »
Twins for Peace, responsible and sustainable French sneaker brand, represented by Maxime Mussard and Louis Felix de Fenoyl (co-Founders) and Yoann Corbin. Creating casual, simple and elegant sneakers, for which each pair sold, we offer a pair to a child in need "Be COOL Be GOOD: We make cool shoes that help children”
What/ 6 à 12 mois d’accompagnement et de développement - Partage d’expériences - Aide sur la présentation de la marque - Recherche de fabricants, de financements
6 to 12 months of support and development - Sharing experiences - Help on the presentation of the brand - Research of manufacturers, financing
Why BabyBrand/ Twins for Peace s’efforce de travailler sur une mode éthique et responsable ayant un impact sur les autres
Twins for Peace strives to work ethically and responsibly with an impact on others
- Patricia BismuthConseil en PI
Who/ Conseil en Propriété Industrielle spécialisé en droit des marques, dessins et modèles, droit d’auteur, assure la protection des titres de Propriété Industrielle pour des clients [industriels, entreprises, designers…], que ce soit en France ou à l’étranger
Trademark and Design Attorney specializing in trademark, design and copyright law, handles Intellectual Property files for clients [manufacturers, firms, designers, etc.], both in France and abroad
What/ Huit heures de conseil, pour une valeur de 2 000 €HT. A savoir, analyse de la validité et de la disponibilité de la marque (recherches d’antériorités), élaboration d’une stratégie de protection de la marque en France et à l’étranger
Eight hours of legal advice for a value of € 2 000 ex-VAT, including analysis of trademark validity and availability (searches for prior rights), and development of a trademark protection strategy in France and abroad
Why BabyBrand/ Mon objectif est de sensibiliser les jeunes entrepreneurs à la Propriété Intellectuelle pour qu’ils bâtissent leur développement sur une marque solide. Ils recevront de la part des membres du Jury des informations et du conseil qui leur seront précieux, avec un gain de temps et d’argent non négligeable
My aim is to raise awareness of Intellectual Property among young entrepreneurs so that they build their development on a solid trademark. The panel members will provide them with valuable information and advice, saving them considerable time and money
- Barbara Coignet1.618 Paris
Who/ Fondatrice & Directrice de 1.618 Paris, 1er mouvement et événements sur le Luxe durable. Depuis 2009, 1.618 Paris identifie et rassemble les marques du nouveau luxe, les entreprises créatives, les artistes et initiatives les plus inspirantes, innovantes et engagées ; et les met en scène dans des événements transversaux inédits à Paris
Founder & CEO of 1.618 Paris, first movement and events on Sustainable Luxury. 1.618 Paris has been identifying and bringing together brands from the new Luxury - the most inspiring, innovative and committed creative companies, artists and initiatives - and puts them in the spotlight in transversal one-of-a-kind events
What/ 6 mois d’intégration à la Communauté 1.618 (sous réserve de correspondre aux critères d‘éligibilité de 1.618) – Visibilité, mise en vente de produits sur le Marketplace 1.618, networking. (valeur 1 500 € HT)
6 months of integration into the 1.618 Community (subject to meeting the eligibility criteria of 1.618) – Visibility, sale of products on the 1.618 Marketplace, networking. (value: 1 500 € HT)
Why BabyBrand/ Nous sensibilisons aux enjeux du développement durable par la beauté, la création, l’innovation, l’optimisme et la démonstration
We raise awareness of sustainable development issues through beauty, creation, innovation, optimism and demonstration
- Charles AndrezBanquier
Who/ Banquier d’Affaires - Lazard
Lazard Investment Banker
What/ Conseils sur la réalisation du business plan et l’implémentation d’une stratégie financière dans le cadre du développement de la société
To advise founders/managers in the financial development of the company
Why BabyBrand/ Pour aider les entrepreneurs à penser, dès la naissance de leur projet, au développement et au choix des bons partenaires financiers
To help founders to think, from the start of their project, to the development and the selection of theappropriate financial partners
- Julien AndrezAvocat dAffaires
Who/ Associé Fondateur du Cabinet d’Affaires Arago, Julien Andrez conseille une clientèle de dirigeants d’entreprises dans leurs litiges commerciaux ainsi que dans leurs problématiques liées au droit pénal économique et financier
Founding Partner of Arago business firm, Julien Andrez advises a clientele of business leaders in their commercial litigation as well as in issues related to their economic and financial criminal law
What/ Trois heures de conseil, pour une valeur de 2 000 € HT
Three consulting hours, worth 2 000 € excluding VAT
Why BabyBrand/ C’est l'opportunité de découvrir de jeunes entrepreneurs qui ne possèdent pas encore les codes de l’entreprise. Essayer de les accompagner dans leur développement pour sécuriser leur projet est une chance, et une responsabilité qui me stimule
It is the opportunity to discover young entrepreneurs who do not yet have the company’s code. Try to accompany them in their development to secure their project is an opportunity and a responsibility that stimulates me
- Charly PouplinPresswall
Who/ Fondateur de l’Agence Photo & Vidéo Presswall
Founder of the Photo & Video Presswall Agency
What/ Une journée de shooting mode (direction artistique + studio Presswall + photographe + coiffeur / maquilleur + repassage, HORS MANNEQUIN) + une journée de retouche + cessions de droits (web/lookbook/presse/catalogue/PLV). D’une valeur de 4000 € HT
A one day full shooting session, including Artistic Direction, Presswall studio rental, photographer, hair styling & makeup, ironing services – (model fees & rights not included) + one day fee for photo retouching + rights on the photos for the following usages: internet/printed lookbook/press editorials/catalogue/instore media (all other media and advertising uses are not included). Total price is worth 4 000 € excluding VAT
Why BabyBrand/ Parce qu’il est essentiel d’aider ceux qui osent encore en France aujourd’hui, il faut encourager la création « artisanale » made in France et lui donner accès à une image digne des grandes marques. Une direction artistique cohérente et de belles images permettront aux BabyBrand de gagner du temps, de se démarquer et d’appuyer leur crédibilité
At Presswall, we believe it is essential to support daring initiatives today and we want to encourage French young talents who go into creation and craftsmanship. They deserve a qualitative image, one that’s as desirable as that of the inescapable institutional renowned brands. A consistent and adapted Artistic Direction and beautiful images are necessary to stand out. They will enable BabyBrand to gain time, make themselves unique and strengthen their legitimacy
- Andréa RiomThe Garage
Who/ CEO The Garage
CEO The Garage
What/ Offre 1 site vitrine responsive d’une valeur de 3 000 €
Offers 1 showcase responsive website worth € 3 000
Why BabyBrand/ Parce qu’il est essentiel à leur succès d’accompagner les jeunes Marques dans leur stratégie digitale
Because it is essential to their success to advise young brands in their digital strategy
- Gérald CohenBaByBrand
Who/ Fondateur de BABYBRAND® et de l’Agence de Presse BUREAU DE GÉRALD COHEN
Founder of BABYBRAND® & Press Office BUREAU DE GÉRALD COHEN
What/ Mon Bureau de Presse offrira 6 mois de conseils à la marque Lauréate du Concours BABYBRAND d’une valeur de 35 000 € H.T
My Press Office will provide six months of advice to the Winner Brand of the Concours BABYBRAND worth € 35 000 VO
Why BabyBrand/ En fondant BABYBRAND® et ses Concours, je veux repérer et valoriser les Marques naissantes fondées par la génération des digital natives
Founding BABYBRAND® and its Contests, I want to identify and develop emerging Brands founded by the digital native generation